Humor in Boom

Dit stukje had evengoed “belasting betalen in Boom” of “rechtstaat in Boom” kunnen heten. Humor is Boom, het niveau van de humor is zo ongeveer dat van die mop hoe je met twee Boomse bakstenen een stier kan castreren. Soit, waarover gaat het.

Het door het systeem verheerlijkte commerciële festival Tomorrowland heeft hier in de straten rond De Schorre (Bosstraat, Dirkputstraat, …) voor serieuze nachtelijke en andere overlast gezorgd. Klachten over dit en tgeen leiden tot niets, dus was mijn idee van een schadevergoeding te vragen voor mezelf en mijn vrouw per verstoorde nacht.  Prijs per nacht 100€, door sommigen belachelijk weinig gevonden.

Ik naar de politie van Boom, zeer vriendelijk onthaald maar ze konden er niets aan doen. Hun voorstel was van een mail te sturen naar het Buurthuis, een instelling van Tomorrowland met mijn vraag tot schadevergoeding, Kwestie van geen stappen was de uitleg. ze kon wel een melding noteren en dat dan doorgeven. Dan maar naar het Vredegerecht van Boom om daar mijn vraag tot schadevergoeding neer te leggen. de dames op de griffie ontvangen me met twee mededelingen, ik kon mijn vraag tot schadevergoeding daar niet kwijt, dan moest ik langs een gerechtsdeurwaarder passeren. Maar nog beter was het van naar het Buurthuis van Tomorrowland te gaan, dat was nog open tot vandaag en daar noteerden ze alle klachten. Eén van de dames woonde ook in de Dirkputstraat en was ook naar dat Buurthuis geweest met haar klachten. ik zei dat ik een belastingbetaler ben en wil bediend worden door officiële instellingen, maar dat bleek geen argument, het Buurthuis een alibi-instelling van TML dat was de place to be. Ook werd door politie en Vredegerecht verwezen naar het gemeentebestuur van Boom, die ik als collaborateurs van TML omschreef.

Om die mensen een plezier te doen, maar spijtig genoeg en zoals te verwachten mezelf niet, ging ik dan maar naar dat alom geroemde Buurthuis , een keetje in volle Tomorrowland stijl opgetrokken aan de campingzijde. Ze hadden daar nog geen vraag als de mijne nog niet ontvangen en hun enige taak was van de klachten te verzamelen en door te geven aan de organisaties. ze waren het minst vriendelijke van mijn drie contacten, ofwel was mijn geduld ook al een beetje aan het opgeraken.

Daarop stuurde ik dan maar volgende mail

Beste verzamelpunt,

Graag zou ik voor mezelf en mijn vrouw een schadevergoeding krijgen voor de nachten waar we door Tomorrowland uit onze nachtrust zijn gehouden.

Dat zijn 4 nachten (het eerste weekend waren we voor een stuk op vakantie)

We vragen 100€ per persoon en per nacht dat maakt dus 800€, te storten op rekeningnummer BE72 xxxx yyyy zzzz van Luc Vandenhoeck

De feiten

  • Nachtlawaai veroorzaakt door basdreunen, vuurwerk en helicopters

Daarnaast

  • Sterk verminderde bereikbaarheid van ons huis , zowel als we vertrekken als wanneer we terugrijden: omrijden, tegengehouden worden, richting Reet zelfs met de fiets moeilijke doorgang
  • Aldi gesloten daarom verder en rondrijden naar warenhuizen
  • Weken voor het festival verkeershinder door massa’s camions
  • Onbeleefdheid van de wachters, tot en met op de auto kloppen, terwijl we ons doorgangsbewijs toonden (zondag 3à juli, 17:30 rond punt Terhagen

Wordt vervolgd.

 

 

 

 

Geef een reactie

