Bart Stoutens boodschap

Jouw gedachte, vriend Luc, 

jij keurige man

groot geworden in puberale kernconflicten, 

 

is een besmetting die me hitsig maakt 

met je aanstekelijke moed

waarvan deze verzen zich gretig bedienen.

 

Jouw gedachte is de wifi van mijn gevoel

al ben ik soms de code kwijt

in mijn netwerk van kleine twijfels.

 

Daar ben jij, stralend tussen woordgewiemel 

en gezwater: in mijn liefde voor je ontmaskering

van feiten en wensen, meester in de reuring,

 

hamer en sikkel van een ongewisse uitkomst

die je met suspecte tekens berekent,

nadat anderen ze hebben weggemoffeld. 

 

Niemand weet beter dan jij hoe dat gaat 

wanneer pijn een scherm wordt

tussen arbeider en baas. 

 

Gelukkig stap je nooit

uit je bed zonder een pistool te laden. 

Blijf dat doen, 

 

de perfecte storm zal nooit bestaan,

maar het feilloos gevoel past uitstekend

bij de smartphone kinderen die we zijn geworden.

 

 

Geef een reactie

